FIRST 10K Training Program, Week 5, Key Run #1

Mål:
10-20 minute warm-up
4 x 1000 (@3:40 min/km) w/400 RI
10 minute cool-down

Utfall:
Tänkte springa på Valhalla IP men när jag kom dit så var det fläckar av blankis, vilket jag inte hade räknat med så jag hade inte dubbskorna, utan mina nya Mizuno Wave Ronin 3 som jag var sugen på att testa. Jag tog istället ett sightseeingpass längs Delsjövägen, som är hyfast flack.

Energin tog helt slut. Jag vet inte om det beror på sömnbrist eller lite slarvig kosthållning under dagen, eller något helt annat. Det onda benet gjorde också ont och störde mig markant idag men att jag inte ”orkar” känns inte som direkt relaterat till benet. Nu funderar jag på att ta en ordentlig vila, kanske köra något pass samma vecka som Sylvesterloppet (31/12) och sedan testa att springa loppet. Förhoppningsvis har jag då vilat bort skadan. Jag ska sova på saken. Om det inte hjälper att vila (+tåhävningar/stretching) så får jag uppsöka en sjukgymnast efter nyår för såhär kan jag inte ha det, känns otroligt surt.

Tusingarna gick på:
1. 3:36
2. 3:39
3. 3:49
4. 3:55

joggvilan, 400m på ca 2:30.

Lämna en kommentar